dinsdag 5 juni 2012

Grutto/ Black-tailed Godwit


De Koning van de weidevogels, roept al vanaf eind februari/begin maart zijn naam door de polder. Eerst nog in grote groepen, later meer in paartjes. Dit voorjaar heb ik ze intensief gevolgd en geprobeerd ze op verschillende manieren mooi in beeld te brengen. Ik heb me hierbij vooral gericht op Grutto's in actie, met bijzondere lichtomstandigheden. Soms vroeg in de ochtend, andere keren met mooi avondlicht, soms allebei op dezelfde dag. Van alle foto's die ik hierbij gemaakt heb, zou ik wel 10 blogs kunnen vullen. Maar dat doe ik niet... Dit is een kleine selectie van mijn verzameling grutto's van dit voorjaar.

The king of meadowbirds calls out it's name across the fields from late february/ early march. In large numbers at first, later on, more in couples. This spring I followed them intensively and tried to capture them in different ways. I mainly concentrated on action shots of Black-taild Godwits in special lighting. Mainly with sunrise or sunsets, sometimes both on the same day. Off all the pictures I took, I could easily make 10 blogs. But I won't... This is a small selection of my collection of Black-tailed Godwits pictures, made this spring.

 
 

5 opmerkingen:

  1. Schitterend Pepijn!
    Allemaal prachtfoto's, met voor mij nr 5 en 6, en de laatste, als extra toppers.
    Gr Loes

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Je bent hier duidelijk niet gegaan voor de -ook best mooie- grutto op een paal, maar je hebt je verdiept in een soort en it shows!

    Stoere actiemomenten, subtiele sfeerplaten, met niet alleen aandacht voor het model, maar ook voor het licht en de omgeving...stuk voor stuk érg prettig om naar te kijken...dik vet compliment!!

    Groetjes,
    Roeselien

    BeantwoordenVerwijderen
  3. kWas al gek op grutto´s,na deze prachtige foto´s helemaal.Boffen wij even dat we tussen de weidevogels wonen!!!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Hoi Pepijn,

    De grutto in al z'n variaties. Mooi!

    Gr. Robert

    BeantwoordenVerwijderen